2014年3月10日月曜日

コストコの珈琲豆スターバックス・ロースト〜Costco coffee bean [Karkland "Espresso Blend"]

 以前、コストコのオリジナル・ブランド「カークランド」の珈琲豆をご紹介しました
   (Before I introduced [KIRKLAND House Blend] roasted by Starbuck Coffee Co. as follows)
(http://ashiya-maruyama.blogspot.jp/2013/11/costcokerkland-starbucks-roast-coffee.html)。
 
 前回はハウスブレンドでしたが、今回はエスプレッソを試してみました。
   (This time I try to buy [KIRKLAND Espresso Blend] roasted by Starbuck Coffee Co. )
コチラがパッケージです。
(This is a package.)



 エスプレッソは英国産のようです。
([KIRKLAND House Blend] is distributed by Costco Wholesale U.K.Ltd.)


 本当はデロンギのエスプレッソ・マシーンで抽出したいところですが、残念ながら我が家にはないので、普通の豆と同じように引いてドリップしてみました。
   (The truth is I want to extract espresso machine of DeLonghi, but because they are not in my home unfortunately, I tried to drip by pulling in the same way as ordinary beans.)
 抽出方法がエスプレッソ用でないためか、あまりエスプレッソのような味になりませんでした(笑)。
   (Probably because extraction method is not espresso, it did not take taste like much espresso)
 やはり通常のドリップにはハウスブレンドの方が向いているようです。
   ( The house blend seems to be suitable for the drip than espresso.)

0 件のコメント:

コメントを投稿