2014年5月1日木曜日

桜♬桜♬と思ったら梅でした(笑)〜Cherry Blossam?No,this is Plam!!

 北国もやっと暖かくなってきたので、桜も咲き始めてきたようなので散歩がてら撮影してきました。
 (The northern part of Japan is also getting warmer finally, the cherry have begun to bloom.)


 「いや〜綺麗な桜だね」と相方に言うと「これは梅の花だよ」とバッサリ切り捨てられてしまいました。
   (I thought this is Cherry, but my partner said this is Plam.)


そういわれてみると、桜よりピンクの色が濃いですね。
(The color is more pink than cherry's.)



そして、コチラは「多分」桜です。
(This time this must be cherry!!)
でも、今ひとつ自信がありません(笑)
(I don't have confidence yet.)


梅でも桜でも、綺麗な花と良いお天気にのんびり散歩できるのは幸せなことですね。
(You can walk leisurely to good weather and beautiful flowers is happy)


 しばらくすると花が散ってしまうでしょうが、次は梅の実とサクランボを探しに来なければいけませんね(笑)
   (Flowers will fall in no time after a while. The following must be coming to look for fruit of cherry and plum)



0 件のコメント:

コメントを投稿